2014. december 2., kedd

2014. december 2. - Ajándék

Itt is van az ablakba zárt bejegyzés az adventi időszakról. 

Az adventi időszak a karácsony napját megelőző negyedik vasárnaptól kezdődik. Advent első vasárnapjával (amely mindig december 27. és december 3. közé esik) elkezdődik a karácsonyi ünnepkör és a keresztény egyházi év is. 

Gyerekként próbálják belénk nevelni, hogy az adventi időszak alatt sokkal jobban kell viselkednünk, mint általában. Elvégre ilyenkor várakozunk a karácsonyra. Ahol aztán majd azt kapjuk, amit megérdemlünk a Jézuskától, stb. Mindenki máshogy kapja ezt a történetet, valaki egyáltalán nem kap ilyet a szüleitől, de azt már biztosan mindenki hallotta, milyen fontos ebben az időszakban a figyelmesség és a kedvesség. Vannak, akik tényleg komolyan veszik a dolgot és mindent beleadnak, igyekeznek jobb emberré válni négy hétre, hogy a karácsonyt boldogan ünnepelhessék azokkal, akiket szeretnek az Újévet pedig tisztább lelkiismerettel köszönthessék. És vannak, akik ezzel mit sem törődnek. 
Megkérdeztem az egyik barátnőmet, ő mit gondol az adventi időszakról. Ezt a választ kaptam: 


Szerintem ez elég furcsa, mert az embereknek nem azért kellene kedvesnek lennie, mert advent van, hanem, alapból. Ez az egész amúgy elég vallásos dolog és én ebben nem igazán vagyok otthon, és nem is érzem át annyira, viszont azért azt érzem, hogy ez az egész időszak, a karácsonnyal bezárólag nagyon meghitt hangulatú, van az egésznek egy varázsa, a karácsony is a szeretet ünnepe és akkor így tök jó, mindenki boldog, meghitt stb., és akkor jajj de kedvesek vagyunk, de én úgy gondolom, hogy a kedvességnek ne ez legyen az oka, hogy 'bakker advent van, akkor most kedvesnek kell lennem a francba'.
Én személy szerint nagyon szeretem ezt az időszakot. Van valami meghittség benne, azt hiszem, még a legrosszabb napokon is. Eleve szeretem a telet és a karácsonyt. Valahogy odavagyok az érzésért, mikor bemenekülünk a hideg elől a házba, ahol ott van a család, stb., fojthatnám az idilli képet, de nincs kedvem :D Szerintem klassz, ha az emberek igyekeznek ilyenkor figyelmesebbek lenni társaik felé, bár azt abszolút nem értem, miért csak karácsony előtt kéne ezt tennünk, mindegy, részletkérdés. De tényleg, emberek... én azt mondom, közeleg a karácsony, az év legszebb ünnepe, amikor mindenki körülveszi magát olyanokkal, akiket szeret és teret nyer a figyelmesség, miközben jókat eszünk és időt töltünk egymással, szóval, legyünk kedvesek és hitessük el a többiekkel, hogy a karácsony tényleg ennyire tökéletes. Annyira tökéletes, hogy az adventi időszakban, még csak erre a fenomenális ünnepre várva is átadjuk a helyünket a buszon az idős néniknek, segítünk a testvérünknek a háziban, reggel anyát kávéval keltjük. Vasárnap esténként vacsorázzunk együtt a családdal és gyújtsunk gyertyákat a koszorún. Élvezzük az együtt töltött időt, és ne rohanjunk! Ha mindenki így töltené az adventját, tényleg tökéletes lesz a karácsony. Aztán tegyünk úgy az év többi részében is, mintha folyton karácsonyra várnánk, mintha egyfolytában adventi időszak lenne és legyünk kedvesebbek, odafigyelőbbek, emberiebbek

Dorothea-chan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése