2014. december 25., csütörtök

December 16. + 17. - Ajándék - Az Útvesztő

Sziasztok! A kedvenc filmemről szeretnék nektek egy kis bemutatót tartani. Hát ő Az Útvesztő lenne. Megpróbálok nem elfogultan beszélni róla, bár nehéz lesz. xD


Miért ez a kedvenc filmem?

Mostanában nagyon sok film készült egy műfajban. Az embereket bizonyos jellemzők alapján bekasztozzák/csoportokba osztják. Van egy ezektől a csoportoktól teljesen kívül álló szervezet, akik általában az egész társadalmat irányítják/a vezetők és ők ezt az állapotot mindenképpen fent szeretnék tartani. Elő kerül két ember, aki ki akar kerülni ebből a rendszerből/besorolásból, amit persze a vezetők minden erejükkel próbálják megakadályozni. Aztán nyilván a főszereplők közt kialakul egy szerelmi szál és a végén sikerül nekik megváltoztatni a rendszert. Ilyenek, például amik kapásból az eszembe jutnak: Éhezők Viadala és a Beavatott. Félreértés ne essék, nincsen velük semmi bajom, az összest végignéztem, a Beavatott még tetszett is. Az Éhezők Viadala nem a szívem csücske. De ez már egy külön fejezet. Nem akarok nagyon eltérni attól, amiről akartam beszélni, Az Útvesztő-ről. Ám Az Útvesztő is kicsit így indult, azt hittem, hogy ez is egy ilyen típusú film lesz. Hát nem az lett. Az Útvesztő egy trilógia, 2015 szeptemberében jön ki a második rész, a Tűzpróba. A szerelmi szál nem mutatkozott meg ebben, aminek külön örültem, mert nem arról szólt az egész film, hogy egy szorult helyzetben van egy lány meg egy srác és az egész filmen végig az megy, hogy most szeretlek - most nem szeretlek. Végre lehetett igazán figyelni, a fantázia világra, a rendezésre és a megvalósításra és persze az igazán fontos elemekre. Előre is bocsánat, hogy ha valaki szereti az ilyet, mindenkinek más tetszik, senkit sem akartam megbántani. Bár biztos vannak emberek biztosan, akik Tereza és Thomas kapcsolatát szerelminek gondolják, de szerintem az e továbbiakban sem lesz az.(Most kicsit úgy tűnhet, hogy én nem szeretem a szerelmes filmeket, persze nem utálom őket, azokból is van, ami nagyon tetszik. :D) A szereplőket szerintem nagyon jól kiválasztották az egyes szerepekre. Már háromszor megnéztem a filmet, utoljára a nővéremmel. Minden második mondatnál le kellett, hogy állítsam a filmet, mert mindig volt kérdése. Nem értette, zavaros volt az első néhány percben. Az elején még válaszoltam mindenre a filmet ismerve, de a későbbiekben csak azt mondtam neki, hogy nézze tovább. Ugyanis az első nézésre én sem nagyon értettem, aztán tovább néztem és mindent fokozatosan a főszereplő kérdéseinek hála elmagyaráztak. Így minden világossá vált. Nem azt csinálták, hogy a film elején mindent elhadartak, hogy mi hogy van, hanem volt olyan kérdésem is, amire csak a film utolsó öt percében kaptam rá választ. Minél többször néztem meg, annál több dologra figyeltem a filmben, ami csak még jobbá tették. Azt hiszem ennyi elég is lesz a véleményemből, akkor most egy kis cselekmény leírás a filmről. :)

Az Útvesztő:
Thomas egy régi lift kabinjában ébred, a ruhái vizesek és még a tüdejében lévő vízzel küzd. Nem emlékszik semmire a múltjából. A lift megáll és kinyílik föntről egy ajtó és miután Thomasnak a szeme megszokja a fényt, látja, hogy vele egykorú fiúk állnak fent. Az egyik közülük odanyújtja a kezét Thomasnak, hogy kisegítse. Megismerkedik később a Tisztás minden lakójával és a vezetőjükkel is, Albyval. Tisztásnak hívják azt a helyet, ahol kilyukadtak, amit négyzet alakban bekerít egy hatalmas sziklafal, ami minden este összecsukódik, ugyanis napközben nyitva van, ebbe minden reggel elindulnak a Futárok, hogy kitaláljanak az útvesztőből. Alby körbevezeti és elmondd neki mindent, amit tudnia kell Thomasnak, hogy beálljon közéjük dolgozni, és hogy megértse a helyzetet. Minden hónapban felküldik a liftet a Tisztásra egy újonccal - most Thomasszal- és némi élelemmel. Thomas hamar rájön, hogy csapdában vannak és be akar állni futárnak, hogy kiutat találjon ebből a szörnyűségből. Thomasnak már az első napján, a Tisztáson eszébe jut a neve. Futárokhoz azonban nem egyszerű bekerülni. Őket kiválasztják és csakis a legerősebbeket, az egész napi futást ugyanis bírniuk kell. Thomas kis időn belül bizonyítja bátorságát azzal, hogy befut az útvesztőbe Alby után, aki beállt egy másik Futár helyett, mert az előző meghalt. Alby is haldoklik és Minho éppen kipróbálja vonszolni, amikor a fal összezárul előttük. Thomas még éppen bejut. Albyt megszúrta egy Sirató, egy olyan lény, aki éjszaka él az útvesztőben, a szúrása halálos és ezektől vádi meg a Tisztáson élőket éjszaka a falaka a bezáródásukkal. Még soha, senki sem élte túl, ha bent maradt éjszakára az útvesztőben, azonban Thomasék most azonban erre kényszerültek. Megpróbáltatások árán, de kikerülnek élve az útvesztőből, azonban Thomas szabályt szegett azzal, hogy bement az útvesztőbe anélkül, hogy Futár lett volna. Egy napig börtönbe zárják a Tisztáson élők és azután kinevezik Futárnak, mert az éjszaka három éve elsőnek megölt egy Siratót. Három éve élnek itt a Tisztáson az emberek. Thomas háromnapi itt léte után megöl egy Siratót is itt kezdődik el a változások sorozata. A siratóban találnak az egyik zónához tartozó kulcsot, amivel sikerül is kinyitniuk egy ajtót az útvesztőben és megtalálják, hogy ez az a hely, ahonnan éjszaka előjönnek a Siratók. Közben egy lányt is felküldenek a csak fiúkból álló csapathoz a Tisztásra, de azzal az üzenettel, hogy több ember nem érkezik. A lány a saját és Thomas nevére is emlékszik. Úgy látszik, hogy megtalálták az útvesztőből a kijáratot. Hogy ezután mi történik, ahhoz hogy megtudd, nézd meg a filmet. ;)

Remélem, hogy hozzájárultam ahhoz, hogy kedvet kapjatok a filmhez és megnézzétek. Igazán nagyon jó film, csak ajánlani tudom. Én végig kikerekedett szemekkel néztem elfojtott lélegzettel. :’D


xo Lilu xo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése